Yolanda Huntelaar
Al ruim 25 jaar bedenkt Yolanda Huntelaar voor (en bij voorkeur in samenwerking mét) opdrachtgevers als uitgeverijen, musea en non-profit-organisaties – al dan niet uit de culturele sector – de beste vorm voor boeken, brochures, websites of identiteiten: heldere, weldoordachte en goed verzorgde ontwerpen of illustraties.
De laatste jaren initieert ze steeds vaker eigen projecten. Zo bedacht en ontwikkelde ze de typografische kaarten voor Leesbaar Laagland en geeft ze onder de vlag van Uitgeverij Zoetzuur eigen publicaties uit. Een uitgeverij die in 2018 – min of meer per ongeluk – i.s.m. journalist Mark van Wonderen is opgericht nadat hun (eerste) boek Chin.Ind.Spec.Rest. succesvoller bleek dan aanvankelijk gedacht. De eerste druk was na 5 dagen uitverkocht.
Opdrachtgevers zijn o.a.: Uitgeverij Spectrum, Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed, Uitgeverij Meulenhoff, Stichting 1018, Uitgeverij Fontaine, Uitgeverij Nijgh & Van Ditmar, Uitgeverij Podium, Uitgeverij Rubinstein, Vinoblesse, Onze Taal, Van Dale Uitgevers, Van Goghmuseum.